godlo


Kształcenie Młodzieży
Szkoły dla Dorosłych
Kursy Kwalifikacyjne KKZ
Rekrutacja
Rodzice
Internat
Plan Lekcji
Dyrekcja
Nauczyciele
Pedagog
Patronka
Dokumenty Szkoły
Samorząd Szkolny
Matura - Egzaminy
Poza lekcjami
Podręczniki
PROJEKTY:
POWERVET
W świecie liczą się tylko zawodowcy
Kluczowe kompetencje
Leonardo da Vinci
Kapitał Ludzki
Przedsiębiorczość i doradztwo zawodowe


Archiwum

edziennik

wiarygodna szkola

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

w
G

Zawartość tej strony wymaga nowszej wersji programu Adobe Flash Player.

Pobierz odtwarzacz Adobe Flash

a

w

 


„Przez Europę bez barier”  w ZSP Nr 1 w Pionkach

Na spotkanie przybyli zaproszeni goście: Starosta Radomski Mirosław Ślifirczyk, Burmistrz Miasta Marek Janeczek, dyrektorzy Szkół Ponadgimnazjalnych  i placówek edukacyjnych z Pionek, dyrektorzy pionkowskich gimnazjów.
Spotkanie rozpoczęła dyrektor szkoły- Pani Magdalena Wiśniewska, a po niej głos zabrały nauczycielki koordynujące projektem, które dokonały prezentacji przebiegu prac nad projektem oraz etapów powstawania jego produktu końcowego, jakim jest strona internetowa www.b-freetravel.eu, adresowana do niepełnosprawnych fizycznie turystów, zorientowanych historycznie. Prezentacja przebiegała w j. polskim i angielskim i towarzyszył jej pokaz zdjęć dokumentujących wszelkie działania związane z projektem.  Prezentacji samej strony internetowej dokonali uczniowie pracujący przy projekcie. Głos zabrał również Pan Starosta, który podkreślił celowość tego typu działań. Miłym akcentem uroczystości była angielskojęzyczna piosenka wykonana przez jedną z uczennic. y
W okresie trwania projektu prowadzono prace badawcze w szkole, w bibliotekach, Internecie oraz na wycieczkach objazdowych na terenie kraju (8 województw Polski północnej). Miały one na celu wybór najciekawszych  i najwartościowszych obiektów zabytkowych, sprawdzenie ich pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych fizycznie, przeprowadzenie rozmów na temat planowanych remontów i znoszenia barier, ich opis w wersji polskiej i angielskiej ( wraz z licznymi praktycznymi informacjami),  wykonanie, bądź pozyskanie ciekawych zdjęć oraz umieszczenie wszystkich danych na tworzonej wspólnie stronie internetowej. Młodzi ludzie starali się również bliżej poznać i zrozumieć codzienne problemy osób niepełnosprawnych fizycznie. Służyło temu m. innymi spotkanie w Mazowieckim Oddziale Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie. t

Nad projektem pracowało ok. 20 uczniów  szkoły, wspieranych przez swoich nauczycieli. W ramach konsultacji i ewaluacji poszczególnych etapów wykonywanych prac odbyło się pięć spotkań grup partnerskich: w grudniu 2010 w Pradze, w czerwcu 2011 w Sofii, w listopadzie 2011 w niemieckim Traunstein, w marcu 2012 ponownie w Pradze i w ostatnich dniach w Polsce- w Bobowej i w Pionkach. Wszyscy uczestnicy projektu zdążyli się już ze sobą zaprzyjaźnić i chętnie podejmą prace mające na celu przygotowanie nowego projektu, będącego kontynuacją obecnego, który trwał 2 lata i kończy się już w lipcu b. roku.
Na piątkowym spotkaniu wręczono wykonane materiały reklamowe, na których widnieje nazwa uzupełnianej przez nas jeszcze strony internetowej  www.b-freetravel.eu . Mamy nadzieję, że będzie ona dobrze służyć niepełnosprawnym turystom.
Projekt, realizowany jest przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”.   d

Dodano 22.04.2012


Wizyta u naszych czeskich przyjaciół w Pradze

W dniach 04-08.03.2012 miał miejsce ostatni już wyjazd zagraniczny w ramach projektu Leonardo da Vinci „Przez Europę bez barier”,  współfinansowany przez program „Uczenie się przez całe życie”. Tym razem w wyjeździe uczestniczyło 10 uczniów z klas III tbl i III ht wraz  z opiekunkami – p. Marią Mickiewicz i Lidią Oleszczuk. Była z nami również pani dyrektor Magdalena Wiśniewska, która nie tylko wspierała nas merytorycznie, ale okazała się również świetnym pilotem podczas podróży oraz zaraziła wszystkich doskonałym humorem.
Podczas spotkania w praskiej szkole partnerskiej dyskutowaliśmy o naszej wspólnej stronie internetowej, którą wciąż jeszcze uzupełniamy. Koordynator projektu wyjaśniał, jak rozwiązywać bieżące problemy techniczne i jakie prace należy jeszcze wykonać, by strona była kompletna.f
Studenci ze szkoły w Pradze zorganizowali nam dwie niezapomniane wycieczki po mieście. Dzięki sprzyjającej, słonecznej pogodzie mogliśmy w pełni podziwiać urocze zakątki tego miasta. Mimo, że wykonaliśmy wiele zdjęć, nie są one w stanie oddać bajecznych widoków oraz atmosfery Pragi, w której na każdym kroku spotykaliśmy grupy turystyczne mówiące przeróżnymi językami. Ten wielokulturowy tygiel sprawia, że miasto ma niepowtarzalny klimat.y
W Pradze ustaliliśmy również termin kolejnego spotkania stron projektu, tym razem w Polsce- w naszej partnerskiej szkole w Bobowej i u nas w Pionkach. Nasi projektowi przyjaciele przyjadą już  w drugiej połowie kwietnia. Musimy więc wziąć się ostro do pracy nad samym projektem oraz przygotowaniem atrakcyjnego programu pobytu.
Tymczasem zapraszamy już teraz do odwiedzania naszej tworzonej wciąż strony internetowej    www.b-freetravel.eu  r

Dodano12.03.2012

Wizyta w Oddziale Mazowieckiego PFRON                     

W dniu 14.02.2012 złożyliśmy wizytę w siedzibie Mazowieckiego Oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie.
Spotkanie prowadził Pan Dyrektor Grzegorz Falkowski oraz Panie kierujące programami realizowanymi przez fundusz. Mogliśmy dowiedzieć się, jakie formy pomocy świadczy fundusz i jaki jest zakres tej pomocy. Zapoznano nas z programami, które obejmują swoją pomocą osoby niepełnosprawne od najmłodszych lat, aż do okresu ich aktywności zawodowej. Interesowały nas procedury, przez które muszą przejść osoby niepełnosprawne aby taką pomoc otrzymać. Szczególnie pytaliśmy o likwidację barier i formy pomocy osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich, gdyż do nich właśnie adresowany jest nasz projekt. o
Jesteśmy wdzięczni wszystkim pracownikom Oddziału Mazowieckiego PFRON                      za przekazanie nam wielu rzeczowych informacji oraz miłą i życzliwą atmosferę podczas spotkania.
My ze swej strony byliśmy ciekawi, czy i na ile nasza praca nad projektem będzie mogła pomóc niepełnosprawnym turystom. Omówiliśmy przebieg naszych działań nad projektem oraz sposób funkcjonowania naszej strony internetowej www.b-freetravel.eu Byliśmy ciekawi opinii o niej, gdyż prace nad tą stroną wciąż jeszcze trwają.
W spotkaniu wzięli udział uczniowie z kl. III tbl wraz z opiekunami. W marcu b. roku planujemy ostatni już wyjazd zagraniczny do Pragi czeskiej.

Dodano16.02.2012


Spotkanie partnerów projektu Leonardo da Vinci w niemieckim Traunstein

Po wakacjach uczestnicy projektu Leonardo da Vinci znowu zabrali się do pracy. Trzeba było uściślić i uzupełnić wiele danych dotyczących wybranych obiektów turystycznych.
W dniach 6-10.11.2011 dwie uczennice z kl. IV ht wraz z nauczycielkami: p. M. Mickiewicz       i L. Oleszczuk odbyły długą podróż do niemieckiego miasta Traunstein, położonego na południu Bawarii, tuż przy granicy z Austrią. Na spacer po tym miłym miasteczku wybraliśmy się zaraz po przyjeździe. Spotkanie robocze miało miejsce w dniu 8 listopada, w tamtejszej szkole partnerskiej, kształcącej uczniów dla branży hotelarsko- turystycznej.  
Odbyły się prezentacje, podczas których    przedstawiono najciekawsze obiekty  z poszczególnych krajów (Niemiec, Czech, Bułgarii i Polski). Omówiono ich dostępność dla osób niepełnosprawnych fizycznie, a także dyskutowano nad trudnościami, na jakie napotykano podczas badań. Uczniowie ze szkoły partnerskiej w Bobowej zaprezentowali wspólną stronę Internetową, objaśnili sposób poruszania się po niej oraz sposób uzupełniania danych przez uczestników projektu.  Ustalono, że każda ze stron uzupełni w najbliższym czasie opracowane przez siebie dane tak, by przy kolejnym spotkaniu w Pradze, zaplanowanym na początek marca 2012 strona   b-freetravel.eu  była już kompletna i mogła służyć niepełnosprawnym turystom.  Podczas spotkania przedstawiono również propozycje wspólnego logo projektu.

truu

Poza pracą nad projektem nasi niemieccy przyjaciele opracowali krótki, ale za to niezwykle atrakcyjny program turystyczny. Pierwsza trasa prowadziła nad jezioro Chiemsee, po którym statkiem dotarliśmy na wyspę Herreninsel, gdzie zwiedziliśmy przepiękny zamek króla Ludwika II  wraz  z przylegającym do niego parkiem. W kolejnym dniu udaliśmy się do austriackiego Salzburga, w którym urodził się słynny kompozytor Wolfgang Amadeusz Mozart . Tam w pocie czoła dotarliśmy na jeden ze szczytów okalających miasto, skąd podziwialiśmy jego przepiękną panoramę. Po zejściu do miasta odwiedziliśmy piękną gotycką katedrę, podziwialiśmy Pałac Mirabell z jego imponującymi ogrodami, spacerowaliśmy słynną ulicą Getreidegasse.
                 Zarówno pierwszej wycieczce, jak i tej po Salzburgu towarzyszyła przepiękna słoneczna pogoda z temperaturą ok. 20° C. Mimo, że podróż do domu, podobnie jak do Traunstein była bardzo męcząca i trwała ok. 20 godzin, przywieźliśmy ze sobą niezapomniane wrażenia.

Dodano 15.10.2011


Wyjazd uczniów i nauczycieli  z naszej szkoły do Bułgarii

Na przełomie maja i czerwca b. roku grupa uczestników projektu partnerskiego Leonardo da Vinci Web- Guide „Crossing Europe without barriers” z naszej szkoły  pojechała z wizytą do Bułgarii. Była to już druga wizyta zagraniczna, w której tym razem uczestniczyli: pani dyrektor Magdalena Wiśniewska, nauczycielki Maria Mickiewicz i Lidia Oleszczuk oraz czterech uczniów klas drugich, pracujących przy projekcie. Do instytucji partnerskiej w Sofii przybyli również uczestnicy z Niemiec, Czech oraz ze szkoły w Bobowej (woj. małopolskie), koordynującej projektem.y
Wyjazd do Bułgarii poprzedziły miesiące wytężonej pracy nad projektem. Wszystkie czynności skupiały się na badaniu zabytkowych obiektów historycznych na terenie 8 województw Polski północnej. W lutym i kwietniu b. r. uczniowie wraz z opiekunami odbyli dwie 3- dniowe wycieczki badawcze po woj. kujawsko- pomorskim, mazowieckim i wielkopolskim, podczas których badali dostosowanie najciekawszych obiektów zabytkowych do potrzeb osób niepełnosprawnych fizycznie. Przeprowadzono szereg wywiadów, wykonano dużo ciekawych zdjęć i zgromadzono całe mnóstwo niezbędnych materiałów. Prace badawcze trwały również w Internecie, bibliotekach i innych dostępnych źródłach. Opracowano ok. 80 zabytków, a zebrane informacje umieszczono  w dokumentacji projektu. Posłużą one do utworzenia strony internetowej dla turystów niepełnosprawnych fizycznie.y
            Na wyjazd do Bułgarii uczniowie przygotowali dodatkowo prezentację o swoim mieście  i o szkole.  Na spotkaniu przedyskutowaliśmy z naszymi partnerami szczegóły dot. zakupu domeny, wyglądu i sposobu administrowania stroną internetową, utworzenia wspólnej platformy do wymiany informacji i wiele innych istotnych spraw, związanych z działaniami projektowymi.
Dla młodzieży i dla nas wszystkich nie mniejsze znaczenie miała integracja z innymi uczestnikami projektu, wiele sympatycznych rozmów i mile spędzonych chwil, poznanie nowych kultur, nawiązanie nowych przyjaźni. Dla uczniów były to doskonałe ćwiczenia językowe. Niektórzy przyznawali, że już nawet myślą i rozmawiają między sobą po angielsku. Znaleźliśmy również czas na zwiedzanie Sofii oraz najbardziej niezwykłego zabytku na całym Półwyspie Bałkańskim- Rylskiego Monastyru, będącego prawdziwą perełką architektury i zabytkiem wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Na trasie z Pionek do Sofii pokonaliśmy kilka granic, przejeżdżając przez Słowację, Węgry i Rumunię. W drodze powrotnej podziwialiśmy bajeczne krajobrazy naddunajskie. Przebyliśmy ok. 1500 km w każdą stronę. Podróż była bardzo długa, ale wrażenia pozostaną w nas na zawsze.                                    
 Teraz znów bierzemy się do pracy, czekając na następny wyjazd i spotkanie naszych nowych przyjaciół, tym razem w niemieckim mieście Traunstein.f

Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej, w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”.  

Dodano 25.09.2011


Web- Guide „Crossing Europe without barriers”

W dniach 04.- 06.04.2011 15- osobowa grupa uczniów z kl. III ht i II tbl wyruszy³a wraz z opiekunkami (p. Barbar± Baracz i Mari± Mickiewicz) oraz niezwykle profesjonalnym kierowc± (p. Miros³awem Jaroszkiem) na kolejn± planow± wycieczkê w ramach dzia³añ z projektu Leonardo da Vinci Web- Guide „Crossing Europe without barriers”.


Ty
m razem wybrali¶my woj. wielkopolskie z jego stolic± Poznaniem. Odwiedzili¶my równie¿ Kórnik, Rogalin, Lednicê oraz Gniezno.Zachwyci³ nas zamek w Kórniku, którego pocz±tki siêgaj± ¶redniowiecza. Legenda g³osi, ¿e po jego komnatach i urokliwym zamkowym parku przechadza siê „Bia³a Dama”.

k

Na d³ugo pozostanie w naszej pamiêci przepiêkny Pa³ac Raczyñskich w Rogalinie wraz z ciekaw± powozowni± i niezwykle cenn± galeri± obrazów.

p

j

W Poznaniu zauroczy³o nas surowe piêkno po³o¿onej na Ostrowie Tumskim Bazyliki Archikatedralnej, Stare Miasto z ca³ym kompleksem zabytkowych budowli tworz±cych swoisty klimat miasta wraz z  ratuszem i s³ynnymi  poznañskimi kozio³kami. Niezwyk³± lekcjê historii prze¿yli¶my w Muzeum Uzbrojenia na Cytadeli, którego zbiory obudzi³y drzemi±ce w naszych mêskich uczestnikach wycieczki instynkty wojowników.

l

t

Niezwyk³± pokorê odczuwali¶my podczas pobytu w murach Katedry Gnie¼nieñskiej, która pamiêta koronacjê pierwszych królów polskich. Drzwi tej¿e katedry s± zabytkiem klasy „0”.

y

We wszystkich odwiedzanych przez nas obiektach zabytkowych badali¶my ich dostosowanie do potrzeb osób niepe³nosprawnych fizycznie, przeprowadzali¶my wywiady z ich opiekunami, wype³niali¶my ankiety zabytków i wykonywali¶my dokumentacje fotograficzn±. Trzeba przyznaæ, ¿e w ostatnim okresie zachodz± du¿e zmiany w rozumieniu problemów ludzi niepe³nosprawnych. W wielu obiektach trwaj± remonty, maj±ce na celu zniesienie barier, a wiêc buduje siê podesty, montuje windy oraz przesuwne platformy umo¿liwiaj±ce równie¿ i tym osobom korzystanie z dóbr kultury.
Uczestnicy wycieczki spisali siê na medal, prezentuj±c przygotowane przez siebie ciekawe informacje dotycz±ce odwiedzanych miejsc. Uznanie opiekunów wzbudzi³o ich ¶wietne zorganizowanie i wspó³praca podczas przygotowywanych wspólnie ¶niadañ i kolacji. Niejeden z uczestników móg³ sobie przypomnieæ do czego w kuchni s³u¿± w³asne rêce.

Szkoda, ¿e wycieczka trwa³a tylko 3 dni …  

 

Dodano 10.04.2011


WYCIECZKA OBJAZDOWA

Wycieczka objazdowa po województwach kujawsko- pomorskim i mazowieckim

W dniach 16- 18.02.2011 na swoją pierwszą wycieczkę badawczą wyruszyła
6- osobowa grupa uczennic z kl. III ht wraz z opiekunkami p. Barbarą Baracz i Marią Mickiewicz.
Na trasie wycieczki znalazły się Brodnica, Radzyń Chełmiński, Chełmno, Golub- Dobrzyń, Toruń, Bydgoszcz, Biskupin, Włocławek, Kruszwica, Płock, Żelazowa Wola, Palmiry.
Uczestniczki badały zwiedzane obiekty historyczne pod kątem ich dostępności dla osób niepełnosprawnych, prowadząc przy tym bogatą dokumentację fotograficzną. Uzupełniały również swoją wiedzę w punktach informacji turystycznej, pytając o wiele niezbędnych szczegółów.
            Mimo niesprzyjającej aury stare zamczyska, przepiękne stylowe budowle, wnętrza zabytkowych kościołów, prastara osada w Biskupinie, czy też ciekawe zbiory muzealne zachwycały swoim urokiem.
Młodzież odbyła przy tym niezapomniane lekcje historii, podążając śladami przodków, którzy tworzyli naszą przeszłość.
            Podczas wycieczki było mnóstwo zabawnych sytuacji, jako że grupa badawcza tryskała energią i optymizmem w związku z trwającymi już feriami zimowymi, ale były też chwile zadumy nad najboleśniejszymi kartami naszej przeszłości, np. na cmentarzu w Palmirach.
            Wracaliśmy do domu zmęczeni i przemarznięci, ale pełni wrażeń i zarażeni bakcylem podróżowania i zwiedzania połączonego z ciekawością badacza.
Już w drodze powrotnej snuliśmy plany dotyczące kolejnego wyjazdu.

p

o

u

Dodano 24.02.2011


„Crossing Europe without barriers”

W styczniu 2011 odbyło się pierwsze robocze spotkanie uczestników projektu „Crossing Europe without barriers”. W spotkaniu wzięli udział uczniowie z klas III ht i II tbl, bezpośrednio zaangażowani w prace przy projekcie oraz opiekunowie projektu.
Uczniowie losowali spośród 8 województw Polski  północnej, które obejmą swoimi badaniami. Na początkowym etapie tych prac, trwającym do połowy lutego, uczestnicy projektu będą poszukiwać w Internecie informacji dotyczących historycznych atrakcji turystycznych, charakterystycznych dla danego regionu.. Następnie skontaktują się
w wybrany przez siebie sposób z opiekunami tych obiektów aby sprawdzić, w jakim stopniu są one przygotowane do przyjęcia niepełnosprawnych turystów.
Na kolejnym etapie nasi uczniowie wyruszą jako turyści na wycieczki, podczas których sami sprawdzą dostępność wielu obiektów turystycznych dla ludzi niepełnosprawnych.

 

Dodano 25.01.2011

 

PROJEKT LEONARDO DA VINCI

„Czerwone” realizuje projekt partnerski Leonardo da Vinci
finansowany z Komisji Europejskiej
w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”

            We wrześniu b. r. szk. rozpoczęliśmy w naszej szkole realizację projektu partnerskiego finansowanego ze środków unijnych programu Leonardo da Vinci. Koordynatorem projektu są nauczyciele z Zespołu Szkół Zawodowych w Bobowej (woj. małopolskie). Kolejni partnerzy pochodzą z Czech, Niemiec i Bułgarii.
Tytuł projektu w wersji angielskiej brzmi: Web Guide-Crossing Europe without Barriers
(Przewodnik internetowy- Europa bez barier), a jego realizacja została zaplanowana na 2 lata.

Jak już sama nazwa sugeruje produkt końcowy projektu adresowany będzie do osób niepełnosprawnych fizycznie. Ma on na celu ułatwienie wyżej wymienionej grupie poruszania się po Europie , połączone z korzystaniem z dóbr kultury oraz niezbędnej bazy turystycznej. Językiem roboczym projektu jest język angielski, ale strona internetowa będzie dostępna również w językach narodowych stron projektu.

W pracach nad projektem będzie uczestniczyć 15 uczniów oraz 5 nauczycieli naszej szkoły. Koordynacji projektu w szkole podjęła się p. Marta Kustra, którą obecnie zastępuje p. Maria Mickiewicz, wspierana językowo i merytorycznie przez p. Lidię Oleszczuk. Skorzystamy również na pewno z cennych wskazówek pani dyrektor Magdaleny Wiśniewskiej. Dla osiągnięcia założonych celów planujemy też podjęcie współpracy z instytucjami wspierającymi osoby niepełnosprawne oraz wszystkimi ludźmi dobrej woli. Liczymy oczywiście również na przychylność lokalnych władz samorządowych.

Realizując kolejne etapy projektu uczestnicy pod bacznym okiem nauczycieli stworzą będą mapę miejsc interesujących pod względem turystycznym, poprowadzą prace badawcze, korzystając z Internetu, zasobów bibliotecznych, informacji z biur podróży i innych instytucji. Istotnym elementem będą wyjazdy i praca w terenie oraz gromadzenie niezbędnej dokumentacji. Prace naszych uczniów będą konsultowane i konfrontowane na każdym etapie z pracami uczestników z innych instytucji partnerskich.
Jesteśmy pewni , że podczas wyjazdów związanych z projektem nasi uczniowie zdobędą dużo nowych, pozytywnych doświadczeń, a co najważniejsze, nauczą się dostrzegać i rozumieć problemy ludzi niepełnosprawnych.

Mamy już za sobą spotkanie uczestników- koordynatorów projektu, które odbyło się w dniach 14,15. 12 2010 w Pradze czeskiej. Przedmiotem naszej pracy był kalendarz działań na najbliższe 2 lata oraz przydzielenie niezbędnych zadań poszczególnym partnerom projektu.

Udział w projekcie traktujemy jako ogromne wyróżnienie dla naszej szkoły i całego środowiska. O postępie prac przy projekcie będziemy informować na bieżąco, a zwłaszcza przygotowując raport roczny w czerwcu 2011, a następnie raport końcowy, kiedy to mamy nadzieję zaprosić już do odwiedzania naszej nowej strony internetowej.

                                                                               Maria Mickiewicz

Dodano styczeń 2011